lørdag den 8. august 2015

Tekst - Sophia Handler

MELLEM SEMESTRE
god plads på gaden,
på vej over Christianshavn

jeg får Karens hår ind i kameraet

vi er gode veninder, vi formår at blive ved
med at se os selv oppefra
i de små timer

vi voksede op med at spille Sims

cyklerne holder kollegietæt
rundt om en rød dør af træ,
en slags skur, man skal sluses igennem

grinende

vi var nødt til at lede lidt efter det her

jeg samler mig op,
træder ind i et saltvandstungt lydbillede

her er bredt og tomt

vi trækker en kæde gennem røgen
som bjergbestigere

køleren blinker bag baren
henover et kendt ansigt, Adonis
med funny balloons

fabulerende: you are dancing like a fly. you remind me of all the summers I was chasing off flies from watermelon. it was warm, 40 degrees

and I was thinking about my life while the flesh was getting ripe

I never knew I would end up in a bike land

there is gonna be a thunderstorm later, see you around

der er ingen tvivl om, hvor du står og bevæger dig

at hænderne et til at tage med

Dragos, Adonis og du
I er bare musikere, der skiftes

os, vi er piger, der spreder sig

---

så står alle udendørs lidt

det er som om, vi hele tiden har lænet os mod hinanden
som nogen
der siger ‘alligevel’

du bløder op i nakken og drejer den,
wanna go to my room? en anden etage, hvorfor. I have a friend sleeping in my room. who’s that friend

det her er en kvindes lejlighed

jeg tænker ikke over det før
vi roder rundt i den gullige seng

du holder øjnene permanent lukkede
vores rytme er kortvarigt synkron

men jeg taler utydeligt og
falder fra tinderne: jeg er et gabende hul i gardinet

#pathetic

jeg siger 
you're never, ever gonna fuck a gurl like me again

eller senere, værre: I'm a keeper. Adonis, tell him I’m a keeper

bagefter ligger vi ganske kort
jeg tror, jeg kaldte dig Nordpolen

tøjet på gulvet har ikke fordelt sig det vilde

vi låser os ud og væk fra hinanden,
tilbageføres til musikken
fra hver vores kanal

pulten står bag en europalle

det her er den største afstand, jeg har haft til et andet menneske på jorden 

---
før jeg finder Karen igen
udenfor på græsset, sætter jeg mig i baren
manden i stolen ved siden af ler og ler
Adonis ser nysgerrigt på

hvordan du spænder min horisontlinje ud mellem skuldrene

synthen kører op i det ætsende
vores rytme er kortvarigt synkron
her er gråt inde nu
vi taler ikke om tiden

man føler en større ensomhed blandt sine venner end 
den ensomhed, man føler foran et publikum

du vil først skrue ned for volumen, når jeg er taget hjem

Ingen kommentarer:

Send en kommentar